Nejnovější zprávy: Novinka ze vsetínské porodnice.Tatínci mohou po porodu přenocovat s partnerkou Vytrvalci pozor! V Otrokovicích se poprvé poběží 100 kilmetrů

Aktuálně

Železničáři v kraji budují nová nástupiště, bezpečnější železniční přejezdy a opravují výpravní budovy

Na tratích po celém regionu probíhají větší i menší stavební práce. Největší investice, přes dvě miliardy korun, jde do nového nádraží ve Vsetíně.

Ilustrační foto
Autor: pixabay

Hotové akce

K nejviditelnějším akcím, které už jsou dokončené, patří rekonstrukce výpravní budovy v zastávce Lhotka nad Bečvou na trati 280 Hranice na Moravě – Horní Lideč. Objekt získal novou fasádu, cestujícím je k dispozici opravená čekárna a hygienické zařízení (náklady 9 mil. Kč).

Na dalších zastávkách v kraji proběhla rekonstrukce nástupišť: Na trati 341 Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk bylo zrekonstruována nástupiště v zastávce Šumice, přičemž byl vybudován bezbariérový přístup a upravena budova čekárny (37 mil. Kč), v květnu byla na stejné trati provedena rekonstrukce nástupišť v zastávkách Vésky a Popovice (9,7 mil. Kč). Na trati 282 Vsetín – Velké Karlovice došlo k rekonstrukci zastávky Karolinka-zastávka, která nově získala bezbariérový přístup (13,5 mil. Kč). Na stejné trati byla letos dokončena rekonstrukce čtyř přejezdů (téměř 65 mil. Kč).

Probíhající akce

V současné době probíhá oprava trati 280 v úseku mezi Bystřičkou a Jablůnkou v celkové výši 173 mil. Kč.

Na trati č. 330 z Břeclavi do Přerova probíhá už od loňského roku postupný přechod ze stejnosměrného napětí na střídavé. Stavba bude ukončena v září příštího roku a její součástí je také příprava na budoucí elektrifikaci trati Otrokovice – Zlín střed – Vizovice a tratí mezi Veselím nad Moravou, Starým Městem u Uherského Hradiště, Luhačovicemi a Brumovem-Bylnicí. Náklady na akci se pohybují kolem 2 miliard Kč.

Akce před zahájením

Z nejvýznamnějších akcí, které budou ještě v tomto roce zahájeny, je třeba zmínit rekonstrukci stanice Vsetín. Začne v září a dojde při ní k redukci kolejiště, aby mohla být vybudována nástupiště s mimoúrovňovým přístupem díky dvěma podchodům. Vznikne také nová výpravní budova, která bude sloužit jako společný odbavovací terminál pro vlakovou i autobusovou dopravu. Předpokládané náklady jsou 2,2 miliardy Kč.

V srpnu by měla být zahájena také rekonstrukce stanic Holešov (430 mil. Kč) a Bystřice pod Hostýnem (591 mil. Kč), které získají bezbariérový přístup. V Bystřici pod Hostýnem vznikne nová výpravní budova.

V červnu začíná také rekonstrukce zastávek Rajnochovice a Popov, přičemž obě získají bezbariérový přístup. Ve druhé polovině roku začnou ještě rekonstrukce přejezdů ve Zborovicích, Zdounkách a v Uherském Ostrohu. Počítá se také s opravou výpravních budov v Holešově a v Tlumačově.