Nejnovější zprávy: Karolinku letos čeká přístavba restaurace u vleku. Připravují se tím na novou éru lanovky ​Valašské Meziříčí chystá nový dům pro seniory

Aktuálně

Jihovýchodní obchvat Otrokovic městu neodlehčí. Ministerstvo nařídilo na úsek dálniční známku

Radnice počítala s otevřením dálničního obchvatu mezi Otrokovicemi a Napajedly jako s významným ulehčením dopravní situace ve městě. Nová vyhláška Ministerstva dopravy ale na problémy se zatížením s nadměrným provozem nebere zřetel.

Ilustrační foto
Autor: pixabay

Po jihovýchodním obchvatu města, přesně mezi Otrokovicemi (exit 32) a Napajedly (exit 34), se řidiči projedou jen s dálniční známkou. I přes vynaložené úsilí o nezpoplatnění nově otevřeného jihovýchodního obchvatu města, Ministerstvo dopravy výjimku neudělilo. Otrokovice budou jednat dál.

DALNICE

Zpoplatnění obchvatu je dáno vyhláškou, která vešla v platnost 1. ledna. Přesto, že ji město k připomínkování oficiálně od Ministerstva dopravy neobdrželo, své připomínky sdělilo prostřednictví Zlínského kraje. Navíc Otrokovice následně oslovili samotné ministerstvo a v dopise argumentovaly důvody, proč by ke zpoplatnění nemělo dojít.

„Mimo jiné jsme zdůrazňovali, že základním smyslem dálničních obchvatů měst má být maximální možné odvedení silniční dopravy mimo centra, a to i za cenu zvýšení motivace řidičů motorových vozidel k použití obchvatů jejich nezpoplatněním. Podle našeho názoru by měla v čele zájmu stát ochrana životního prostředí i obyvatel žijících ve zdravém prostředí města,“ uvedla starostka města Otrokovice Hana Večerková s tím, že při zavedení výjimky ze zpoplatnění severovýchodní části obchvatu v roce 2018 došlo k výraznému snížení intenzity dopravy.

„Průjezd bez poplatku znamenal zklidnění dopravy v centru, snížení nehodovosti a v neposlední řadě i úbytek výfukových plynů,“ dodala starostka.

Zařazením nově otevřeného úseku D55 mezi exitem 32 a 34, tzv. jihovýchodního obchvatu města Otrokovice do zpoplatněných pozemních komunikací, je zcela potlačen smysl budování obchvatů měst.

Odpověď Ministerstva dopravy na apely Otrokovic byla následující: „Návaznost jihovýchodního obchvatu města na dálniční síť přispěje k úplnému odlehčení ‚kvítkovické‘ křižovatky od nákladní dopravy nad 3,5 tuny a stejně tak dojde k jejímu úplnému odlehčení o tu část řidičů, pro které není úhrada časového poplatku problematická.“

Závěrem dopisu bylo zdůrazněno, že Ministerstvo dopravy aktuálně další výjimky z časového zpoplatnění zavádět nebude: „Jedná se o nesystémové a nekoncepční opatření, které obecně přispívá ke snižování spravedlivosti systému časového zpoplatnění. Ministerstvo dopravy pro rok 2023 připravuje vytvoření jednotných pravidel a podmínek, jejichž splnění by zakládalo důvodné vyjmutí konkrétního úseku ze systému časového zpoplatnění, přičemž v tomto ohledu bude nezbytná aktivní kooperace krajů, měst a obcí.“

Otrokovice tak svůj boj o nezpoplatnění nevzdávají a budou i nadále aktivní. „Máme velký zájem podílet se na všech jednáních, které by vedly k udělení výjimky pro další roky. Příslib ministerstva stanovit nové podmínky pro rok 2023 vnímáme jako příležitost a výzvu, kterou si nenecháme ujít,“ uzavřela starostka Otrokovic Hana Večerková.