Nejnovější zprávy: Učni z Valašských Klobouk sestavili dvě tatrovky, jezdit s nimi budou silničáři Zrekonstruované Sluneční lázně se otevřou na konci května

Aktuálně

​Zlínské Asistenční centrum pomoci odbavilo během dopoledne prvních 60 uprchlíků

Dnes ráno otevřelo ve Zlíně Krajské asistenční centrum pomoci Ukrajině (KACPU). Na místě, kde si lidé z Ukrajiny vyřídí základní dokumenty a potřebné doklady, odbavili pracovníci centra během dopoledne na šest desítek lidí. Dalších přibližně sto čeká ve frontě a ve dvou vyhřívaných stanech.


Autor: Zlínský kraj

KACPU se nachází v areálu Krajské nemocnice Tomáše Bati, v prostorách, kde doposud sídlilo očkovací místo, v 1. pavilonu, v budově U14. Všem příchozím doporučujeme teplé oblečení. Lidé, kteří mají v Česku zajištěno zázemí, nemusí centrum akutně navštěvovat. Vyřídit si nutnou registraci mohou do tří dnů od příchodu také na pracovišti cizinecké policie. Informace k hlášení pobytu cizinců najdete zde Hlášení pobytu cizinců - Policie České republiky. Ostatní dokumenty je možné si vyřídit postupně.

„Chtěl bych všechny požádat o trpělivost. Lidé, kteří zajišťují chod centra, jsou v maximálním nasazení a dělají všechno proto, aby pomohli všem příchozím. Předpokládáme, že dnes dorazí vlna lidí, která na otevření centra čekala. Operativně na to budeme reagovat, a pokud to bude situace vyžadovat, posílíme personál,“ uvedl hejtman Zlínského kraje Radim Holiš.

Lidé z Ukrajiny si mohou v centru pod jednou střechou vyřídit první registraci, vízum, pojištění, ubytování či jinou humanitární pomoc. Otevřeno je každý den od 7 do 19 hodin.

„Děkuji všem zástupcům složek integrovaného záchranného systému a ostatním organizacím a institucím, kteří nám pomohli centrum zprovoznit a nyní se podílejí na jeho chodu,“ dodal hejtman.

KACPU ZLÍNSKÉHO KRAJE

Adresa:

Krajská nemocnice Tomáše Bati, 1. pavilon, budova U14

Havlíčkovo nábř. 600, 762 75 Zlín

Otevírací doba:

7:00 – 19:00 hodin

Kontakt:

kacpu@zlk.izscr.cz

Činnosti zajišťované v rámci KACPU

a) Registrace, kontrola dokladů, identifikace

b) Udělení víza, doklady apod.

c) Registrace zdravotního pojištění

d) Zdravotní zabezpečení

e) Humanitární pomoc – strava, nápoje, oblečení

f) Psychosociální pomoc

g) Zajištění ubytování

h) Doprava na ubytování