Díky novému nádraží vyroste ve Vsetíně nová čtvrť
Nové bytové domy vyrostou v prostoru bývalé Delty v zanádražím ve Vsetíně. O výstavbu se postará soukromý investor. Město Vsetín v místech budoucího sídliště vybuduje silniční infrastrukturu.
„Areál bývalé Delty Na Lapači se v budoucnu stane díky investicím soukromého investora prakticky novou městskou čtvrtí. Město Vsetín v tomto prostoru vybuduje páteřní silniční infrastrukturu,“ přiblížil starosta Jiří Čunek a pokračoval: „Zhotovitelem městské zakázky v zanádraží byla na základě výsledků veřejné soutěže vybrána společnost PORR s nabídkovou cenou 60 milionů korun bez DPH. Potěšující je, že se podařilo vysoutěžit o deset milionů nižší cenu, než se předpokládalo.“
Předmětem této investiční akce je vybudování páteřní komunikace, která bude obsluhovat celé území ohraničené železniční tratí a ulicemi U Křivačkárny a Na Lapači. „Zhotovitel by měl začít ve druhé půli května stavbou mostu přes mlýnský náhon v sousedství antukových volejbalových kurtů Na Lapači a poté pokračovat budováním navazující komunikace směrem k železnici,“ informoval starosta s tím, že v příštím roce je v plánu stavba komunikace podél železnice k provizornímu mostu přes mlýnský náhon U Křivačkárny a záchytného parkoviště u vyústění právě budovaného železničního podchodu, který propojí areál bývalé Delty s novým dopravním terminálem a Smetanovou obchodní galerií. Celkově by v zanádraží mělo vzniknout téměř sto parkovacích míst. „Napřesrok pak celou zakázku uzavřeme vybudováním nového mostu přes mlýnský náhon U Křivačkárny, který nahradí ten stávající,“ uvedl starosta Čunek.
Město se podle starosty připravuje i na rozsáhlé investice v přednádražním prostoru. V současné době finišuje veřejná soutěž na zhotovitele první etapy. „Jejím hlavním předmětem bude stavba podchodu pod Nádražní ulicí, který propojí Smetanovu obchodní galerii s dopravním terminálem a napojí se na podchod pod železniční tratí, který již nyní buduje Správa železnic,“ řekl starosta Čunek, podle nějž by práce na této etapě mohly začít na konci května a skončit v závěru letošního roku, kdy by cestující již mohli začít vyžívat jak nový dopravní terminál, tak i celý zmíněný podchod mezi Smetanovou obchodní galerií a zanádražím.
„V letech následujících nás pak čeká druhá etapa přeměny přednádraží, která bude spočívat v komplexním řešení dopravní infrastruktury v okolí Nádražní ulice, právě budovaného dopravního terminálu a parkovacího domu, a to včetně zřízení nového autobusového nádraží,“ uzavřel Čunek.