Nejnovější zprávy: ​Tři mušketýři ve Zlíně: klasika v komediálním hávu Vsetínské nádraží ozdobí umělecká připomínka Josefa Sousedíka

Společnost

​Evropská unie podpořila rekonstrukci vlakového nádraží dvěma miliardami

Rekonstrukce vsetínské železniční stanice ve Vsetíně je v plném proudu. Investorovi, jímž je Správa železnic (SŽ), se na realizaci stavby v hodnotě 3,376 miliardy korun bez DPH podařilo získat z Evropské unie dotaci více než 2 miliardy korun.


Autor: repro město Vsetín

Rekonstrukci vlakového nádraží zahájila SŽ na sklonku uplynulého roku. V letošním roce se pracuje na železničním svršku, spodku, mostních objektech, zabezpečovacím zařízení a na komunikaci včetně podchodů Na Lapači a Křivačkárna – Štěpánská. Stavbaři se zaměřují také na pozemní objekty, tedy tankovací stanice, dopravní terminál, technologické objekty,“ popsala aktuální investiční aktivitu mluvčí SŽ Nela Friebová a pokračovala: „Došlo také k dokončení demolice bývalé ubytovny a začaly práce na založení nové technologické budovy. Odstranila se i část stávající nádražní budovy. V těchto místech bude stát nový dopravní terminál. Výstavba jeho základů už odstartovala.“

V rámci rekonstrukce železniční stanice, která by měla probíhat do závěru roku 2024, bude kompletně přestavěno kolejiště a vystavěna budou čtyři nástupiště s bezbariérovým přístupem novým podchodem se schodišti a výtahy. Podchod přitom vyústí na straně jedné do podzemního parkoviště pod Náměstím Jarmily Šulákové a na straně druhé do prostoru bývalé Delty Na Lapači, kde bude zřízeno záchytné parkoviště. Stávající výpravní budovu nádraží nahradí nový objekt, který bude sloužit jako společný odbavovací terminál jak pro železniční, tak pro autobusovou dopravu. Právě autobusové nádraží bude k tomu vlakovému za uvedeným účelem přesunuto. V sousedství dopravního terminálu vyroste také parkovací dům s kapacitou 310 stání či cyklověž. „V zanádražním prostoru se kromě již zmíněného záchytného parkoviště plánuje stavba nové přístupové komunikace ve směru od polyfunkčního domu Kotovo v Rokytnici, která již započala. A soukromý investor plánuje v zanádraží bytovou a komerční výstavbu,“ přiblížil starosta Jiří Růžička (KDU-ČSL) s tím, že zatímco investorem samotné rekonstrukce železniční stanice je SŽ, na aktivitách v přednádraží a zanádraží se finančně podílí město Vsetín spolu s dalšími subjekty.

„V současné době již finišujeme se zpevňováním stávajícího mostu přes Rokytenku v ulici Na Dolansku, vedle nějž vyrůstá další mostní konstrukce jako součást budoucí nové přístupové komunikaci z Rokytnice do zanádraží. A připravujeme také podklady pro vypsání veřejné zakázky na stavební práce jak v přednádraží, tak v zanádraží,“ okomentoval starosta aktuální stav prací, které jsou v režii města.