Nejnovější zprávy: ​Večerní lampionové prohlídky Zoo Zlín a zámku Lešná ​U Bzence byla zahájena stavba dalšího úseku D55, který přiblíží Zlínský kraj k Vídni

Kultura

Čtyřletá Verunka získala cenu starostky v soutěži Radost tvořit

Za obrázek „Verunčino očičko“ převzala Cenu starostky města Otrokovice teprve čtyřletá Veronika Řezníčková. Mezinárodní výtvarná soutěž dětí a mládeže se zrakovým postižením s názvem „Radost tvořit" nesla letos pořadové číslo 24 a je stabilní součástí doprovodného programu zlínského filmového festivalu.


Autor: Město Otrokovice

Slavnostní předávání cen v Hotelu Zlín moderovala známá filmová dvojice Dana Morávková a Jan Čenský. Doprovodný kulturní program vyplnila představení Petry a Romana Vojtkových. Svým vystoupením přítomné uchvátila nevidomá Věrka Strabačková s Benjaminem Levíčkem.

„Radost tvořit je dokonalou ukázkou toho, jak nekonečná a krásná je dětská fantazie. Přesto, že některé děti vidí málo a jiné dokonce vůbec malovaly srdcem a každý z obrázků byl naprosto jedinečný svým pojetím i použitými materiály,“ uvedl místostarosta města Otrokovice Ondřej Wilczynski, který na místě cenu předával. Oceněná Veronika Řezníčková navštěvuje MŠ Klubíčko Tlumačov. Vzhledem k její zálibě v malování dostala kreativní sadu, která obsahovala vybavený kufřík na malování a tvoření. Navíc také sadu papírů, aby se mohla hned pustit do práce.

Letos všechna vzniklá díla spojovalo téma "Sdílejme si, co je v nás" a odborná porota muselavybírat ze 131 zaslaných prací. V porotě zasedli výtvarník a malíř Josef Ruszelák, malířka, kreslířka a sochařka Taťána Havlíčková, výtvarnice Jarmila Sítníková, ředitelka Dětského domova, Mateřské školy, Základní školy a Praktické školy Zlín se Speciálně pedagogickým centrem Jana Gavendová a speciální pedagožka Miroslava Urbánková.

„Radost tvořit“ je společným projekt Zlín Film Festivalu a Speciálně pedagogického centra při Dětském domově, Mateřské škole, Základní škole a Praktické škole Zlín. Vzbuzuje zájem nejen mnoha osobností kulturního či politického života, ale především zachycuje jakýsi průřez dovedností dětí se zrakovým postižením a širokou veřejnost seznamuje s jejich specifickými výtvarnými projevy.